Marketingul prin continut (content marketing) reprezinta o modalitate de a aduce in atentia publicului, fiind vizati in mod special consumatorii potentiali, a serviciilor sau produselor companiei fara a le mentiona in mod explicit, prin crearea de continut (postari pe blog, postari in retelele sociale, imagini, inregistrari audio si video) si distribuirea lor in platforme online.

Content marketingul este un instrument foarte util pentru orice afacere prezenta si in mediul online. Continutul de calitate atrage consumatorii, creste notorietatea marcii, creeaza o comunitate familiarizata cu produsele si serviciile companiei, ajuta la crearea unei legaturi intre consumator si brand. De asemenea, content marketing-ul aduce beneficii asociate cu activitatile de SEO ale site-ului web creat de companie. Continutul publicat pe retelele sociale aduce trafic, semnale din social media pentru motoarele de cautare si reprezinta un mod eficient de a creste densitatea cuvintelor cheie vizate.

In social media, comportamentul consumatorului fata de un brand este similar cu comportamentul fata de o persoana. Acest tip de relationare permite brand-ului sa interactioneze cu consumatorii intr-un mod eficient si care genereaza incredere. Increderea consumatorului in brand este un factor determinant in luarea deciziei de cumparare. Deci cu cat un brand reuseste mai eficient sa atraga si sa mentina o comunitate activa in jurul sau, cu atat va avea mai multe beneficii.

Daca marketing-ul prin continut aduce atat de multe beneficii, de ce vedem atat de multe postari de vanzare din partea companiilor in comparatie cu cele de divertisment sau cu caracter informativ? Raspunsul meu la aceasta intrebare contine doua componente:

1. Crearea de continut de calitate consuma timp si bani, iar promovarea acestui continut reprezinta un efort suplimentar pentru companie.

2. Content marketing-ul nu aduce rezultate imediate. Este nevoie de rabdare si perseverenta pentru a obtine beneficiile pe termen lung.

Companiile pur si simplu nu au rabdare si prefera alternativa mai costisitoare dar care aduce rezultate pe termen scurt a reclamelor.
Afacerile nu trebuie neaparat sa dezvolte propriul continut. Colaborarea cu creatori de continut si influenceri se poate dovedi eficienta si poate produce rezultate imediate. Problema este ca in acest mod se acceseaza comunitatile formate in jurul influentatorului in loc sa se creeze o comunitate proprie. Din acest punct de vedere, marketingul prin influenceri este asemanator reclamelor online: rezultatele apar in termen scurt si dispar la scurt timp dupa incheierea campaniei.

Alegerea tipului de continut in functie de canalul de comunicare vizat, frecventa postarilor si costurile asociate dezvoltarii de continut sunt teme foarte interesante pe care sper sa le dezvolt in viitor. Pana atunci, va invit sa-mi spuneti daca utilizati content marketing si, daca da, daca va creati propriul continut sau apelati la agentii de marketing online.

By admin