Ca sa pot explica mai bine ce inseamna marketing afiliat si cum se face, o sa pornesc de la urmatorul exemplu:
Trezeste-te 5 sau 6 zile pe saptamana la o ora nedumnezeiasca. Condu pana la birou prin blocajul in trafic, strazile blocate cu alti navetisti pe jumatate adormiti.

Ajungi la birou, raspunzi la emailuri si intocmesti documente toata ziua pana la eliberarea mult asteptata de la ora cinci.
Suna ingrozitor?

Dar ce ai spune, daca in schimbul luptei cu monotonia de zi cu zi de la birou, ai putea face bani in orice moment, de oriunde, chiar si in timp ce dormi?

Asta e ideea din spatele conceptului de marketing afiliat.
In acest articol iti voi explica pas cu pas ce inseamna marketing-ul afiliat si cum se face pas cu pas.
Ei bine, pregateste-te, pentru ca la sfarsitul acestui ghid vei avea toate informatiile de care ai nevoie.

Ce inseamna marketing afiliat?

Marketing-ul afiliat este procesul prin care un afiliat castiga un comision pentru comercializarea produselor unei compani.
Afiliatul este un retailer care castiga un comision pentru fiecare produs pe care il vinde, ca si comerciantii offline cum sunt agenti de vanzari ce merg din usa in usa sau persoanele care lucreaza intr-un call centre.

Cum functioneaza Marketing-ul Afiliat?

Exista 3 parti implicate in acest proces de marketing:
 – Agentul de publicitate, adica cel creaza anuntul
– Editorul care il promoveaza
– Consumatorul, care este utilizatorul final

Frumusetea afilieri este ca in cele din urma toata lumea castiga!
Tu esti fericit pentru ca ti-ai castigat un comision.
Compania este multumita pentru ca a facut o vanzare sau a primit un contact.
Utilizatorul este fericit, deoarece datorita tie el a gasit ceea ce cauta.
Marketing-ul Afiliat nu se rezuma doar la promovarea si vanzarea de produse create de altii, poti de asemenea sa promovezi chiar produsul tau.

Sa ma explic mai bine:

De exemplu, daca ai creat un produs cum ar fi un curs video, poti alege sa-l distribui printr-o retea de afiliere si sa permiti altora sa-l vanda in schimbul unui comision.

Si asta poate sa insemne marketing afiliat.

In mod substantial asa cum am spus ca am explicat ce inseamna marketing-ul afiliat, pana sa ajunga la consumator, acest proces se desfasoara intre 2 parti:

– Comerciantul (merchant), adica persoana care creeaza produsul
– Afiliatul (affiliate), persoana care va promova produsul.

Ps. Eu folosesc in principal termeni in limba engleza, deoarece acestia ii vei gasi cel mai des pe web.
Merchant (comerciantul) ofera un produs pentru a se vinde prin intermediul site-ul sau sau printr-o retea de afiliere (vom vedea dupa ce inseamna), care genereaza un link ce are in terminatie o referinta (ref=…).

Aceasta referinta indica faptul ca orice utilizator care a inceput navigarea pe site-ul comerciantului prin intermediul acestui link, afiliatul va castiga un comision din o posibila achizitie.

Singurul lucru pe care editorul trebuie sa-l faca este sa promoveze acest link prin toate mijloacele pe care le are la dispozitie.

Sursele de trafic posibil sunt diferite si le vom vedea in scurt timp, dar ma incred sa anticipez ca cel mai bun mod in absolut, pentru a vinde ca afiliat, este de a scrie comentarii detaliate cu privire la caracteristicile si utilitatea produsului.

Pentru a intelege mai bine ce inseamna Marketing Afiliat, hai sa incercam sa examinam toate beneficiile acestei lumi fantastice.
Marketing-ul Afiliat este o modalitate foarte buna pentru a castiga online, atat pentru cei care sunt la inceput, cat si pentru cei care sunt deja la un nivel experimentat.

Iata principalele motive pentru care ar trebui sa intri in aceasta lume:

1. Sa incepi e usor

Ca afiliat nu trebuie sa creezi nimic, trebuie doar sa vinzi un produs deja existent, acest lucru te va face sa economisesti o multime de timp si bani.
Sa incepi e usor, e de ajuns sa te inscri in programul de afiliat al produsului pe care vrei sa-l promovezi si sa obti link-ul de identificare a contului tau, care urmareste prin cookie-uri toate miscarile utilizatorului.
– Nu trebuie sa cheltui timp si bani pentru a crea un produs
– Nu trebuie sa cumperi produse, nici un depozit pentru a le stoca
– Nu este necesar sa gestionezi un eCommerce sau plati
– Nu trebuie sa te preocupi de serviciul clienti

Practic singura sarcina este de a fi capabil sa aduci trafic de calitate pe pagina de destinatie a produsului, astfel incat sa transformi utilizatorul in client. Prin afiliere poti castiga comisioane de pana la 70%, in functie de produs si de retea.

2. E usor sa cresti

Asa cum am spus cand am explicat ce inseamna marketing afiliat, nu este necesar sa ai sau sa creezi un produs.
In plus, poti incepe mai multe campanii de afliliate marketing concomitent.

3. Nu sunt necesare abilitati extraordinare

Pentru a incepe sa lucrezi in acest domeniu, nu trebuie sa ai experienta speciala sau abilitati, cu siguranta, fiind un web designeri sau avand experienta in web marketing, te va ajuta in raport cu concurenta, dar eu pot garanta ca multe persoane ce practica Marketing-ul Afiliat au plecat de la zero.

O sa inveti sa gestionezi campaniile create pe masura ce vei incerca
Singurele competente pe care trebuie sa le ai sunt:

– Sa sti sa folosesti un computer si internetul
– Determinare si perseverenta
– Capacitatea de a invata
– Rabdare, multa rabdare.

4. Cheltuieli initiale minime

Unul dintre cele mai mari beneficii ale marketing-ului afiliat sunt costurile de pornire. Nu ai nevoie de sume mari de bani pentru a incepe.
Practic ai nevoie doar de aproximativ 10 de euro pentru un domeniu si 50 de euro pentru un spatiul web.
In mod paradoxal, ai putea face affiliate marketing chiar si fara a avea un site/blog, pur si simplu prin utilizarea de canale social media sau e-mail marketing, dar in zilele noastre nu mai este atat de usor de a castiga sume mari de bani folosind doar aceste instrumente.

4 Pasi fundamentali pentru a avea succes in marketing afiliat

Pentru a intelege mai bine ce inseamna si cum se face Marketing Afiliat pas cu pas trebuie sa clarificam cateva aspecte.
Exista multi pasi mici mai mult sau mai putin importanti in timpul procesului de vanzari prin afiliere, dar toate acestea fac parte din acesti 4 pasi fundamentali.

1. Alege o nisa

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci, este sa-ti alegi o nisa.
O nisa este o mica parte dintr-o piata mai mare, in care poate esti specializat.
Nu alege argumente pentru o nisa care sunt prea folosite, acestea iti vor scadea drastic sansele de succes.
Incearca sa alegi nise cat mai specifice posibil.
Ultimul sfat: alege o nisa Evergreen, care va sa zica, nu este doar un subiect de moment.

3. Analizeaza piata

Dupa ce ai ales o nisa, al doilea lucru de facut este de a gasi produsul pe care sa-l promovezi, si de a evalua prin analiza exacta a pietei, daca produsul pe care l-ai ales este de fapt cautat de oameni si daca poate genera profituri.

3. Creaza o pagina web

Odata ce ai ales nisa si produsul pe care il vei promova, va trebui sa construiesti un intreg site specializat in jurul ei.
Din pacate, nu este suficient a avea un site simplu pentru a garanta vanzarile, totul trebuie sa fie optimizat pentru in cel mai bun mod, pentru a convinge utilizatorul sa faca o achizitie.

4. Atrage trafic pe site

Fara vizitatori-fara vanzari.
Desigur, va trebui sa generezi trafic consistent pe site-ul tau. Exista multe surse posibile de trafic si le vom vedea in scurt timp.

Retea de afiliere

O retea de afiliere este instrumentul care mediaza relatia dintre comerciant si editor.
Daca ai de gand sa dai propiul produs in afiliere, lasa reteaua sa gestioneze platile si sa genereze legaturi cu afiliatii, vei economisi o multime de timp si bani, iar reteaua iti va oferi o vizibilitate mult mai mare.
Afiliatii, pe de alta parte, se sprijia de aceste retele, pentru ca au posibilitatea de a alege dintr-o multime de oferte, deoarece unele companii aleg sa dea exclusivitate acestor retele pentru vanzarea produselor lor.
Cele mai cunoscute platforme de marketing afiliat in Romania sunt 2Performant si Profitshare .

Surse de trafic

Dupa ce ai creat totul, trebuie sa generezi cat mai mult trafic posibil inspre siteul tau si link-urile tale.
Uite principalele surse de trafic pe care ar trebui sa le folosesti:

Search engine optimization (SEO)

Cea mai buna tehnica pentru atragerea traficului organic, adica intr-un mod natural, este SEO.
Folosind tehnici avansate de SEO, vei avea posibilitatea de a optimiza site-ul tau, astfel incat motoarele de cautare sa te pozitioneze printre primele rezultate ale cautarilor.

PRO: este gratuit si poate atrage o multime de vizitatori de cea mai inalta calitate.

CONS: nu este usor, mai ales pentru unele nise si este in esenta o metoda lenta, vei vedea rezultatele intr-un timp putin mai indelungat.

Social Network

Retelele de socializare precum Facebook, Twitter sau Instagram au devenit o constanta in vietile fiecaruia dintre noi.
Posibilitatea de a crea o prezenta puternica pe aceste canale prin social media marketing, poate aduce multe beneficii.

PRO: potential mare si trafic gratuit, mai ales daca poti crea continuturi virale.

CONS: Cea mai dificila parte este de a fi capabil sa creezi o astfel de prezenta solida si autoritara pe social media si, prin urmare, continutul virale.

Email Marketing

Email marketing este una din strategiile cu cele mai bune rezultate.

Daca vei reusi sa creezi o lista cu contacte de calitate, vei obtine rezultate excelente.

PRO: o lista mare de contacte legate de nisa businessului tau, pot converti mult mai mult decat mii de vizite pe web.
CONS: nu este usor de a crea o lista considerabila de contacte de calitate si necesita o multime de timp si rabdare.

4. Trafic platit

Este sursa de trafic preferata de majoritatea agentilor de marketing, deoarece e rapida si eficienta.
Acesta consta in a plati pentru anunturile de pe social media, motoarele de cautare sau bannere, anunturi care ademenesc utilizatorii sa acceseze site-ul tau.

Vei fi taxat de fiecare data cand un utilizator da clic pe linkul siteului tau.

Instrumentele necesare pentru a genera trafic platit sunt nenumarate, cele mai renumite sunt cu siguranta Google Ads si Facebook ads.

Aproape toate instrumentele de pe web iti permit sa vizezi utilizatorii, adica, filtreaza numai cei potential interesati de produsul pe care il vinzi.

PRO: poti obtine instantaneu trafic de calitate, plus ca odata ce ai verificat potentialul unui anunt, poti sa-l reconfigurezi pentru a castiga mai mult, platind mai mult.

CONTRA: Desigur, ai nevoie de bani!

Concluzia

Bun, in acest articol am explicat mai mult sau mai putin ce inseamna si cum se face marketing afiliat pas cu pas.
Categoric, o cale fascinanta, care poate aduce castiguri uriase fara investitii mari.
Evident, nu e tot la fel de usor precum pare, obstacolele pe care le vei intalni de-a lungul drumului vor fi multe, dar cu o strategie buna si determinare cu siguranta iti vei atinge obiectivul.

 

By admin